Tuesday 1 March 2011

LANGGAR JE!

‘Woi!! Tak tau bawak kereta ker aper?? Nak laju je..kalau ye pon la ko tu dah lambat nak pegi kelas , tak payah la nak bawak kereta laju macam tu sampai nak langgar aku.Ada gak yang makan kasut saiz 9 aku ni’. Jerit ku sendiri dengan nada yang memang tersangat lah marah sambil mata ku terpaku di no plat kereta laju td..

‘Oh wpw 1604..Baru bawak kenari nak belagak plak’..
‘Ops..aku pon dah lewat ni’.. sentap hati ku berbaur geram dengan pemandu kereta kenari td.

‘Maaf prof saya lambat. Ada masalah td’..
‘memandangkan awak lambat 15 minit, saya nak awak jawab soalan di hadapan ni’.

Aku terus memandang ke arah soalan yang tulis oleh prof ayob di papan putih itu.. ‘fuh...nasib baik la aku ingat lagi soalan yang dia bagi ni’..

Aku pon terus kehadapan dengan muke yang tak tahu la dah tebal berapa inci..malu gak aku time tu..Arap2 betul la ape yang aku jawab ni...
Sesudah selesai aku menjawab soalan yang diberikan aku pon duduk la di kerusi yang telah di cop kan oleh member baik ku..

‘Weh asal ko lambat doh!’..ujar kawan baik ku , asri...
‘Nanti la lepas kelas aku cerita.’

****
‘Ok guys..See you tomorrow’.. ayat ni yang paling aku suke..aku la orang paling awal yang akan keluar kelas klu kelas dah abes..Pasal aku dah tak tahan dah dengan perot aku ni..Dah maen lagu metal agak nye..Lapar  tak hingat..

‘Weh abu rilek ar..ko laju2 nak gi mane pon..Bukan ade kelas pon pasni’.ujar Asri...
‘Ahhhh..aku dah lapar giler ni ko tau x sial.Jom2 cepat’..’Kalau ye pon ko nak cepat sangat, ceciter pe yang jadi tadi wat ko lambat datang kelas td.’ ‘ Ala citer kat kafe la..Ko naek aku je la senang sikit.'.

Aku pon membawa kenderaan pacuan dua roda ku menuju ke kafeteria yang menjadi tumpuan student2 kat sini..Pasal sambil makan leh la usya awek2 junior kat situ..Member2 aku cakap dak2 Junior cun2...haha..Nak gak cari sorang..Sedang aku memandu sambil melayan lagu yolanda- we no speak amaricano..Member aku ni memang giler lagu ni..

lalalalal~

OH SH**

'Pehal ko ni abu nak sh**2 x tentu pasal'..ujar asri dengan nada terkejut..
'Kenari ni la tadi doh!' 'Yela asal dengan kenari ni?'

'Kenari ni la punca aku datang lambat kelas, pasal dia nyaris nak langgar aku.Dah la tak benti keta langsung n nak say sorry..Aku hangin je..Rasa nak je aku langgar keta kenari dia tu.'.

'Rilek beb..Kita follow je keta tu..Aku macam rasa dia macam nak gi kafe gak tu..Lagi ponnnn.....'
'Lagi pon ape ko ni asri?'..'Erm...hehehehe....'
'Eh ko ni..Gelak pulak..aku picit tetek ko ni kang'..

Aku memang suke picit tetek member aku ni.Pasal member aku ni agak berisi la jugak..Tapi bukan aku ni pervert ke ape ke..Ni memang cara kiteorg bergurau...

'Hehe..Jangan la mcm tu Bu..Ok2..Aku macam nampak gadis je yang bawak kereta kenari tu..hehehe'..
'Memang la ko ni.. Pantang nampak dahi licin cikit'..

'Wah ko ni Bu..Dah macam apek je cara ko cakap..Dahi licin..Novel ape ko baca ni.haha'..Gurau asri sambil mengutuk member aku lagi satu..Apek nama nye..

Apek ni memang kuat guna ayat2 puitis..Dahi licin la, tu la, ni la..Pasal semenjak dua menjak ni, die asyik bace novel cinta je..Yela baru kenal awek baru..hehehe

Tiba di kafeteria sambil mata ketat memerhatikan kereta kenari yang berhenti tidak jauh dari kereta ku..

****
'Pergh'...'giler ah'

'Asal ko ni asri?'
'Yela..Ko tengok la minah yang bawak kereta tu..Nasib baik la die tak berhenti kereta dia masa nak langgar ko tadi..Kalau tak...mesti ko cabut lari nye..Dah macam monster dah aku tengok..hahahha'.

'Ish ko ni..agak2 la nak kutuk pon.Tp betul gak tu..Macam monster..hahaha'..Mau lari gak aku..
hahahha'..

'Assalamualaikum'....

Suara yang sungguh merdu yang datang dari arah belakang ku..Aku pon dengan pantas la menoleh ke belakang untuk melihat siapakah gerangan gadis yang memiliki suara sebegitu rupa..

'Eh Prof Miza... kenapa prof??

'Ni awak pijak kaki saya.'

'Ops..Mintak maaf Prof. Saya tak perasan.'

hahahaha rupa2 nya aku terpijak kaki prof aku sendiri masa aku tengah dok usya awek kuar keta td..hahaha..




p/s-kalau ye pon nak usya awek ke ape ke..jgn la sampai buat x tau je kat sekeliling..

--->sebenar nye pakcik nak buat cerita laen..nak try buat cerpen..tp tersangat la malas..so pakcik end la citer ni mcm ni..pakcik mintak maaf ye..hahaha..assalamualaikum

No comments:

Post a Comment